Volvo Car Corporation приключи едни от най-дългите си тестове, които бяха насочени към поредната иновативна технология на шведите - кинетичен маховик. Изпитaнията за революционната система бяха подновени през 2012 г. и показаха, че тя може да редуцира разхода на гориво с 25 %, когато се комбинира с 4-цилиндров турбодвигател.
Все още експерименталната технология, известна като Flywheel KERS (Kinetic Energy Recovery System), се монтира на задната ос на автомобила. При намаляване скоростта на колата спирачната енергия завърта маховика с 60 000 оборота в минута. Когато возилото започне отново да ускорява, въртенето на маховика се прехвърля към задните колела посредством специално проектирана предавателна кутия.
При Flywheel KERS технологията двигателят с вътрешно горене, който задвижва предните колела, може да се изключи веднага, когато започне спирането на автомобила, и отново да остане в покой, докато маховикът ускорява колата със своите обороти. Енергията на маховикa може да се използва на къси периоди и може сериозно да намали разхода на гориво. Според изчисленията на Volvo с новата система агрегатът може да бъде изключен почти през половината време, когато водачът шофира в градски условия. Шведските инженери изтъкват, че кинетичният маховик се завърта от спирачната енергия, и затова ще е най-полезен, когато има често използване на спирачката и постоянно спиране и тръгване, характерно движение за натоварения градски трафик.
Енергията на кинетичния маховик в комбинация с 4-цилиндров турбодвигател позволява на шофьора да разчита на допълнителна мощност от 80 к.с. Благодарение на бързoто увеличаване на въртящия момент на новата система автомобилът може да ускорява за броени секунди. Тестовото Volvo S60 например успя да спринтира от 0 до 100 км/ч за впечатляващите 5,5 секунди, което е с 0,4 сек по-бързо от ускорението на автомобила, оборудван с най-мощния си Т6 двигател, генериращ мощност от 304 к.с.
Интересно е да се отбележи, че Volvo Car Corporation започва тестовете със стоманен маховик през далечната 1980 г. Тогава опитите били правени с модела 260, като още тогава било отчетено неговото положително влияние. Стоманеният материал, който изграждал технологията, се смятал за прекалено тежък и затова не бил внедрен в бъдещите шведски модели.
След повече от 22 години инженерите на Volvo възобновяват опитите, като този път изпробват маховик, изграден от карбонови фибри. Той е с диаметър от 20 см и с тегло около 6 кг, което е с пъти по-малко. Настоящият маховик се върти във вакуум за минимизиране на загубите от триене. Предвид успешните резултати се очаква съвсем скоро Volvo да внедри Flywheel KERS технологията в най-новите си модели.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!