За 90 броя досега сме виждали какви ли не автомобили и снимки, но редакцията просто бе потресена от сесията на McLaren P1 при неговото първо каране от журналист. И въобще от човек извън завода на марката. Висок журналист, който познавате добре, често описван от колегите си като орангутан. Вездесъщият Джеръми Кларксън води бруталния хипер автомобил по пистата „Спа“.
Четиринадесет страници с 916-конния McLaren P1, който изглежда толкова извънземен, че очаквате от него да слязат зелени човечета. Технологиите, вградени в него, също са като от чужда планета - ускорение до 100 км/ч за 2,8 сек, максимална скорост (!), ограничена на 350 км/ч, и среден разход от... готови? 6,9 литра бензин на 100 км. Или поне за първите сто километра, когато батериите, захранващи мощния му 179 к.с. ел. мотор, разполагат със заряд. Сочното инфо ще намерите в броя, както и вече споменатите уникални кадри, заради които ви предупреждаваме да не забравяте да мигате.
След P1 леко укротяваме топката в секцията „Гиър“, с материал в другия край на скалата „Модерен автомобил“. Шест страници за уникалния автопарк на Куба, за съжителството на стари американски класики с относително по-нови „съветски“ возила и - тук идва бомбата - чисто нови коли, произведени в Китай. Материал, писан лично от главния редактор на TG UK г-н Чарли Търнър, споделящ вещите си впечатления за „ел капитализмо“.
След което отново скачаме на газта с друг хипер автомобил, този път обаче недостъпен дори и за много-пари-имащите. Peugeot 208 T16, с което Себастиан Льоб стана „Крал на планината“ в „Пайкс Пийк“, кола, чието задно крило е не по-малко ефектно от това на McLaren P1. И което е взето директно от прототипа на Peugeot, състезаващ се в „Льо Ман“. И ако „Peugeot 208“ извиква в съзнанието ви образа на практичния пазарско-градски френски хеч, значи стр. 70-71 ще ви изненадат. Меко казано. Моделът 208 със скромното разширение в името T16 и нескромното разширение на каросерията генерира 875 к.с. И тежи 875 кг... иначе казано, на една конска сила се пада точно един килограм. От което следва, че ускорението му е брутално - 1,8 сек от място до 100 км/ч...
Ускорение, няколко пъти по-свирепо от това на „братското му лъвче“ 2008, което сравняваме с още три малки SUV, за да ви върнем отново на земята. Renault Captur, Fiat Panda Trekking и Nissan Juke. Пол Хоръл подлага на тест качествата на четирите автомобила, отсъждайки в типичния TG стил.
Стил, който ще ви разсмее в рубриката „Планета TopGear“, където се забавляваме на картинг писта, но не с картинг... картове. А с триколесни мини товарачи, тотално непредназначени за състезание. Каквото всъщност провеждаме.
В „Новини“ също има метал (или по-скоро карбон) за плакнене на очи. Психотропното Lambo Veneno Roadster, струващо 6 милиона лева, потриса от две страници, след което отново кацаме на планетата Земя с BMW Серия 2 и... мощното 570 к.с. Panamera Turbo S на Porsche.
И за финал на това хипер представяне на хипер броя, загатване на рубриката „Тестове“. Подкарваме я с чисто новичкото Infiniti Q50, новото Volvo V60, практичния Ford Transit Connect, силния Seat Leon, електрическото Audi A3 e-tron и особено различния Jeep Cherokee.
Това събирахме, снимахме, карахме и разказваме за вас с удоволствие в брой #91 на BBC TopGear България. Вярваме, че ще ви хареса.
Приятно четене!
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!